Twitter Steiger B Facebook Steiger B Linked In Steiger B
Steiger B
 
28 februari 2017

Geen nonsens, met beide benen op de grond

Leuk dat kennismakingsgesprek met Steiger B. De adviseur was echt geïnteresseerd en duidelijk deskundig. Maar daarna bleef het stil… Steiger B kan niet voor alle kandidaten die we spreken, snel een passende functie vinden. Management van verwachtingen en goede communicatie zijn cruciaal, zo leerde ons jaarlijkse tevredenheidsonderzoek. 118 mensen deden mee en gaven ons mooie complimenten en waardevolle tips.



We vinden het leuk om kandidaten te spreken en hun ervaringen te horen. We onderzoeken graag wat hun ambities zijn en of en hoe we die kunnen matchen bij de aanvragen en functies die bij ons binnen komen. In het tevredenheidsonderzoek scoren we op dit punt dan ook het hoogst. ‘Ik heb zelden met recruiters te maken gehad met zo'n mate van deskundigheid en oprechte interesse in een kandidaat,’ schreef één van de respondenten. ‘ Geen nonsens, met beide benen op de grond.’

 

De uitdaging voor ons zit in het onderhouden van contact na inschrijving of na het kennismakingsgesprek. Het merendeel van de respondenten was het eens met de stelling ‘Ook na de inschrijving heeft Steiger B het contact met mij naar tevredenheid onderhouden’. Maar we scoren op dit punt lager dan op de andere vragen. Dat willen we graag verbeteren.

 

Regelmatig contact

‘Ik heb na mijn inschrijving niets meer gehoord,’ is een kritische reactie van enkele respondenten. ‘Ik zou het prettig vinden om vanuit jullie actief te horen hoe de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt zijn. Voor mij blijft een regelmatig contact een belangrijk iets,’ schreef een andere kandidaat.

 

‘Laat ik voorop stellen dat je na inschrijving altijd een inhoudelijke reactie van ons hoort te krijgen,’ reageert Steiger B directeur Hans Huijsmans op de uitkomsten van het onderzoek. ‘Dat kan ook een e-mail zijn waarin we aangeven dat we helaas niet op korte termijn verwachten de betreffende kandidaat te kunnen matchen. Als je nooit een reactie hebt gehad op je inschrijving is er bij ons iets mis gegaan. Heel vervelend! Neem dan vooral contact met ons op. Onze opgave zit er vooral in om na het moment van inschrijving en de reactie daarop contact met kandidaten te onderhouden. Management van verwachtingen is daarbij heel belangrijk. Persoonlijk contact houden met al onze kandidaten is jammer genoeg onhaalbaar. We laten daarom tegenwoordig meer van ons horen via nieuwsbrieven en social media en faciliteren contact via onze netwerkbijeenkomsten.’

 

Sollicitatieprocedure

Steiger B scoort goed op de begeleiding tijdens een sollicitatieprocedure. ‘Als bemiddelende partij hoort en weet Steiger B net iets meer over wat de opdrachtgever zoekt en verwacht tijdens een sollicitatiegesprek. Die kennis komt mij van pas, ’ aldus een kandidaat. ‘Ik vond het prettig om inzage te krijgen in de analyse van ons kennismakingsgesprek, die naar de opdrachtgever ging,’ schreef een andere respondent.

 

Het allerbelangrijkste blijft om zoveel mogelijk mooie matches te maken. Want dat is wat de kandidaten uiteindelijk willen: ‘Een hele goede klus of nieuwe baan voor me vinden :-).’

vragenlijst



Lees het vorige artikel >>
<< Lees het volgende artikel